Bliskie spotkania z zielonym UFO | Wyjątkowy sukulent

Pieniążek (Pilea peperomioides)

To wyjątkowa, piękna i łatwa w uprawie roślina doniczkowa nazywana często rośliną-UFO. Pochodzi z chińskiej prowincji Yunnan. Jak głosi legenda, w 1946 roku roślinę sprowadził do Norwegii misjonarz – Agnar Espegren, a następnie rozdawał jej pędy swoim znajomym w całym kraju. W ten sposób roślina została skutecznie wprowadzona na norweskie parapety, gdzie nazywają ją Rośliną Misyjną. W Polsce dopiero ostatnio zyskuje dużą popularność. Jeszcze do niedawna trudno było na nią trafić w komercyjnym obrocie, a w domach nad Wisłą, tak jak to miało miejsce w Skandynawii, pojawiała się za sprawą przekazywania sobie pędów w gronie przyjaciół.

Kilka faktów na temat Pieniążka:

Światło: lubią miejsca z dużą ilością światła, ale nie w bezpośrednim nasłonecznieniu. Mają dużą tendencję do odwracania swoich liści w stronę światła, więc zalecamy częste obracanie rośliny, aby uniknąć zbytniego pochylania łodygi w jednym kierunku.

Temperatura: idealna temperatura powinna oscylować między 16 °C w nocy a 26 °C w ciągu dnia. Nie należy wystawiać rośliny na temperatury poniżej 10 °C.

Nawożenie: co do zasady nie jest konieczne, zalecamy jednak raz-dwa razy w sezonie wiosenno-letnim wspomaganie aktywności pieniążka uniwersalnym nawozem w płynie.

Podlewanie: zazwyczaj roślinę podlewamy raz w tygodniu. Z naszych obserwacji wynika, że w momencie, gdy liście wyglądają na lekko opadające to jest właśnie ta chwila, kiedy należy dostarczyć wody. Pamiętaj, pieniążek jako klasyczny sukulent lepiej podlać mniej niż za dużo, gdyż gromadzi on dużo wody w swoich tkankach.

Kwiaty: w uprawie doniczkowej Pilea kwitnie dość rzadko, a kwiaty nie są zbyt okazałe.

Podobne artykuły

13.05.2024

Poinsettia (Euphorbia pulcherrima), Wilczomlecz nadobny Tego pięknego kwiatka chyba przedstawiać zbyt wiele nie trzeba. Pochodzący z Ameryki Środkowej...

13.05.2024

Flower Council, holenderskie biuro kwiatowe, od wielu lat obserwuje co dzieje się na rynku w branży kwiatowej. Co roku tworzy kampanie marketingowe...